Saldo sys szociális szövetkezet
A Saldo Sys Szociális Szövetkezet 2010. december 9-én jött létre, azzal a küldetéssel, hogy elősegítse a fiatal generáció társadalmi integrációjának folyamatát, elsősorban a sporton keresztül az egészséges életmód kialakítását, a szabadidő hasznos és aktív eltöltését, és erősítse a társadalmilag helyes és hasznos morális környezet kialakításának értékrendjét.
A szövetkezet működési területe elsősorban Miskolc és az agglomerációjában található kistelepülésekre terjed ki.
Eddigi elődleges tevékenysége szolgáltatásnyújtás: sportfoglalkozások, sportversenyek, életviteli tréningek szervezése, hátrányos/halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok iskolán kívüli szabadidejének kitöltése, különösen azoknak, akiknek anyagi lehetőségeik nincsenek, ezzel is hozzájárulva társadalmi integrálódásukhoz.
Ezt a tevékenységet 2 éve sikeresen folytatja, a bevételek közel 80%-a ebből származik. A szövetkezet tevékenységeiben ötvözi az üzleti és társadalmi elemeket; szolgáltatásait üzletszerűen nyújtja partnereinek, hogy a származó bevételekből saját fennállását és fejlődését biztosítsa. Emellett a szövetkezet fő feladatának tekinti a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásának elősegítését:A szövetkezet által folytatott üzleti tevékenységek megvalósítása kezdettől fogva hátrányos helyzetű tagok foglalkoztatásával, kifejezetten munkahely-teremtési céllal történik.
A Szövetkezet jelen fejlesztését egy heves megyei kistelepülésen, Mezőszemere községben kívánja megvalósítani a helyi önkormányzattal, környékbeli intézményekkel, és szövetkezetekkel együttműködésben. A projekt keretében hidegen sajtolt magolajok, főleg tökmagolaj, lenmagolaj, szőlőmagolaj és dióolaj előállításával, palackozásával és árusításával tervez bevételre szert tenni. Célja és küldetése összetett: ötvözi a társadalmi hasznosság szolgálatába állított munkahelyteremtés célját a fenntarthatóság biztosításáért folytatott üzleti célokkal;fejleszteni, erősíteni a társadalmi vállalkozást, tranzit foglalkoztatást és társadalmi integrációt szolgáló szociális gazdasági megoldást nyújtani.
A fejlesztéshez 6 új munkavállaló felvételét tervezik, közülük 4 fő hátrányos helyzetű: alacsony iskolai végzettségűek és tartós munkanélküliek. Az új munkavállalók bére átlagosan havi bruttó 146eFt lesz. A késztermékek értékesíthetők magánszemélyeknek, kiskereskedőknek, viszonteladóknak, de akár nagyáruházaknak, bolthálózatoknak, kozmetikaipari és gyógyszeripari üzemeknek is, ez a sokrétű célcsoport-szerkezet biztosít alapot projektünk és fejlesztésünk fenntarthatóságához.A termékek értékesítése több csatornán zajlik majd: weboldalon keresztül megrendelhető, de megjelennek helyi piacokon, vásárokon is. A potenciális vállalkozókat, bioboltokat, drogériákat, áruházakat ügynökök veszik majd célba, cél minél több beszállítói szerződés aláírása. A projekt megvalósításban projektmenedzserként részt vesz a szövetkezet elnöke, aki korábbi pályázatok kapcsán(pl. OFA által támogatott „Lépj egyet előre program” megvalósításával)értékes tapasztalatot szerzett projektek lebonyolításában, azon belül is a hátrányos helyzetű célcsoporttagok felzárkóztatását célzó programok kidolgozásában.
A projekt pénzügyi vezetését egy 15 éves szakmai tapasztalattal, közgazdász és mérlegképes könyvelői végzettséggel rendelkező szakember fogja ellátni, aki több uniós projekt pénzügyi vezetésében szerzett már gyakorlatot. A projektmenedzsment munkáját három szakmai megvalósító segíti, egyikük a fizikai dolgozók munkájáért felelős üzemvezető, másik az értékesítés napi operatív feladatait ellátó pénzügyi asszisztens, és az értékesítési munkában résztvevő marketing asszisztens.
Megvalósítandó tevékenységek: -Bérlendő ingatlan felújítása, kialakítása, hogy képes legyen ellátni az olajsajtoló üzem feladatait -Sajtoláshoz szükséges gépek, berendezések beszerzése, üzembe helyezése -Fizikai dolgozók betanítása -Olajos magvak sajtolásának megkezdése -Késztermékek értékesítésének megkezdése -Marketing, ügynöki tevékenység Felmerülő költségtételek: az olajok sajtolásához szükséges gépek(présgép,szűrő,tartály), az olajsajtoláshoz szükséges körülmények kialakítása(a bérlendő ingatlan, és infrastruktúrájának felújítása), a munkavállalók bére, a projektmenedzsment és szakmai megvalósítók személyi jellegű ráfordításai, marketing és kommunikációs költségek, promóciós költségek, kiadványok, hirdetések, elektronikus megjelenés költségei, a műszaki, pénzügyi és jogi tanácsadások költségei.
A vállalkozási tevékenységből származó bevételeit a szövetkezet a szervezet fenntartásához és növekedéséhez szükséges költségek biztosítására, valamint szociális tevékenységekre fordítja majd, és az értékesítésből származó bevételekből egy olyan alapot képeznek, melyet a hátrányos helyzetű munkavállalók megsegítésére fordítanak, velük közösen kialakított és az ő igényeikhez igazított feltételek szerint. A GINOP 5.1.2-15 kiemelt projektgazda által minősített üzleti terv vezetői összefoglalóját a támogatási kérelemhez csatoltuk.
Minden jog fenntartva: Saldo Sys Szociális Szövetkezet Miskolc , 2017 Készítette: Kiss Sándor www.visualcenter.hu
Tel: +36-70 239 6650
ipari gépalkatrészek,
fémszerkezetek gyártása
0,5-ös lemeztől a 30-as lemezvastagságig